Koçaslanlar Motorlu Araçlar Genel Müdürü Didem Aras Cevapladı: 2024 Yılı Beklentileri Neler?

-Koçaslanlar olarak 2023 yılı otomobil sektörünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

Didem Aras: 

2023 yılı otomobil sektörü, küresel ve yerel ölçekte birçok zorluk ve fırsatla doluydu. Pandemi sonrası toparlanma süreci, tedarik zincirindeki aksaklıklar ve ekonomik dalgalanmalara rağmen rekor seviyede satışlar gerçekleşti. Koçaslanlar olarak bu dönemi yenilikçi yaklaşımlarımız ve güçlü marka portföyümüzle başarılı bir şekilde yönettik. Özellikle elektrikli araçlara olan ilginin artması, sektörde önemli bir dönüşüme sebep oldu. Özellikle bayisi olduğumuz Renault, Dacia ve Kia markalarının mevcut araçlarının yeni dizayn ve özellikleri ile birlikte elektrikli otomobil sektörüne olan ilgi her geçen gün yükselmektedir. Ayrıca lokasyonlarımızda kurduğumuz elektrikli otomobil şarj istasyonlarının yoğun olarak kullanılıyor olmasından ötürü de bu değişimin hızla gerçekleştiğini ve geliştiğini görmekteyiz. Biz de Koçaslanlar olarak bu değişimi yakından takip ediyor, yatırım ve stratejilerimizi bu doğrultuda şekillendiriyoruz.



-Geçtiğimiz yıl toplam otomobil satışlarımızın yüzde kaçını elektrikli modeller oluşturdu?

Didem Aras:

2023 yılında sektörün otomobil ve LCV satışları toplam 1.232.635 seviyesinde gerçekleşti ve toplam otomobil ve LCV satışlarının yüzde 5,36’sı olan 66.073 adeti ise elektrikli otomobil ve hafif ticari araçlar ile sonuçlandı. 2024 yılında ise toplam satışların, azalan adetlerine rağmen, azalan adetlerdeki elektrikli araç oranının yükselmekte olduğunu gözlemlemekteyiz. Bu çevre dostu araçların ilerleyen zamanlarda yükselme trendine şahit olacağız.



-Elektrikli araç satın alan müşterilerinize avantajlar ve yan hizmetler sunuyor musunuz?

Didem Aras:

Evet, elektrikli araç satın alan müşterilerimize evlerinde veya iş yerlerinde doğru şarj ünitelerinin, doğru şekilde montajlanmasına destek sağlıyoruz. Ayrıca grup şirketlerimizden KCS Dış Ticaret şirketimizin, dünyanın en önemli EV Charger üreticilerinden olan HICI markasının Türkiye distribütörlüğünü almış olması sebebiyle, bu ürün yelpazesindeki gerek bireysel, gerek ticari, gerekse sanayi ihtiyaçlarını Koçaslanlar olarak karşılayacağız.

-2024 yılı otomobil sektörünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

Didem Aras:

2024 yılı otomobil sektörü, 2023’e göre daralan pazara rağmen büyük fırsatlar ve yeniliklerle dolu zorlu bir yıl olacak. Elektrikli araçların daha da yaygınlaşması, yeni model lansmanları ve teknolojik gelişmeler sektörü şekillendirecek. Koçaslanlar olarak, bu değişimlere hızla adapte olmayı, müşterilerimize en iyi hizmeti sunmayı ve müşteri memnuniyetimizi daha da üst noktalara taşımayı hedefliyoruz. Ayrıca, sürdürülebilirlik ve çevre dostu çözümler konusundaki yatırımlarımızı artırarak sektördeki liderliğe oynayan konumumuzu pekiştirmeyi planlıyoruz.



-Bu yıl içerisinde satış hacminiz ve satış hedefleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Didem Aras:

2024 yılı için satış hedeflerimiz oldukça iddialı. Geçtiğimiz yılki satış adetlerimizi devam ettirerek azalan pazarda Koçaslanlar’ın aldığı payı artırmayı planlıyoruz. Bu hedefe ulaşmak için hem içten yanmalı motorlu araçlar hem hibrit araçlar hem de elektrikli araçlar segmentinde yeni model lansmanları ve müşteri memnuniyetine odaklanan hizmetler sunacağız. Aynı zamanda satış sonrası hizmetler kısmında da müşterilerimizin çok daha kaliteli ve uygun hizmet almalarını sağlayacağız. Aynı zamanda Koçaslanlar olarak elektrikli araçların servis bakımları faaliyetlerine gerek altyapı, gerek personel eğitimini tamamladık. Bu özel iş kaleminde müşterilerimize profesyonel hizmeti vermeye devam edeceğiz.

-Elektrikli otomobiller ve normal motora sahip otomobiller arasında satış yapmak arasında ne gibi farklılıklar bulunuyor?

Didem Aras:

Elektrikli otomobiller ve içten yanmalı motorlu otomobiller arasında satış yöntemleri açısından farklılıklar bulunmaktadır. EV satışlarında, müşterilere araçların çalışma prensipleri, şarj süreçleri ve batarya ömrü ve araç özellikleri hakkında detaylı bilgi verilirken, çevre dostu imaj ve devlet teşvikleri olan ÖTV avantajları vurgulanır. Test sürüşleri ve deneyimleme fırsatları sunularak, evde şarj üniteleri ve şarj altyapısı hakkında bilgilendirme yapılır. Satış sonrası hizmetlerde, evde şarj kurulumu ve batarya garantisi sağlanır ve uzun vadeli maliyet avantajları öne çıkar. İçten yanmalı motorlu otomobillerin satışlarında ise performans, güç ve uzun yol dayanıklılığı gibi özellikler vurgulanır. Geleneksel bilgilendirme ve bakım gereksinimleri üzerinde durulur, düzenli bakım hizmetleri ve geniş servis ağı hakkında bilgi verilir. Ayrıca aracın yaşam ömrü olan toplam sahip olma maliyeti hesabı yapılarak kullanıcılara avantajları anlatılır. Geleneksel finansman seçenekleri, kampanyalar ve cazip ödeme planları sunuyoruz.



-Sektörün içinden biri olarak müşterinin elektrikli otomobillere karşı yaklaşımı hakkında bilgi verebilir misiniz?

Didem Aras:

Çevreye duyarlı tüketiciler, elektrikli otomobilleri karbon emisyonlarını azaltma ve fosil yakıt tüketimini azaltma konusundaki katkıları nedeniyle olumlu karşılıyorlar. Sürdürülebilirlik konusunda bilinçli olan müşteriler, elektrikli araçları çevre dostu bir alternatif olarak görüyor. Müşterilerin elektrikli otomobillere karşı yaklaşımları genellikle olumlu olsa da, çeşitli endişeler ve bilinçlendirme ihtiyaçları bulunmaktadır. Çevre dostu olma, uzun vadeli maliyet tasarrufu ve ileri teknoloji özellikleri gibi avantajlar, müşterileri cezbederken; menzil kaygısı, şarj altyapısı ve alışkanlık değişimi gibi konular bazı müşterilerde tereddüt yaratabiliyor. Müşterilerin bu endişelerini gidermek ve avantajları vurgulamak, elektrikli otomobil satışlarının artırılmasında kilit rol oynar.

-Elektrikli otomobillerin yaygınlaşmasıyla bayii ağınızda veya tasarımlarınızda değişiklikler olacak mı?

Didem Aras:

Evet, elektrikli otomobillerin yaygınlaşmasıyla bayii ağımızda ve showroom tasarımlarımızda çeşitli değişiklikler yapmayı planlıyoruz. Özellikle elektrikli otomobil sektöründeki yatırımlarımızda daha agresif olacağımızı söylemek istiyorum. Elektrikli araçlara özel alanlar, şarj istasyonları ve bilgi merkezleri oluşturacağız. Ayrıca, satış ve servis ekiplerimizi elektrikli araçlar konusunda daha da eğiterek, müşterilerimize en iyi hizmeti sunmayı hedefliyoruz. Bu değişiklikler hem müşteri deneyimini iyileştirecek hem de Koçaslanlar’ın sürdürülebilirlik hedeflerine katkı sağlayacak.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

20. Yılında Ulu Motor’un Sınırları 20 Ülkeyi Aştı!

Fransız Aslanı "Yılın En İtibarlı Binek Otomobil Markası" oldu.